Jeśli jesteście rodzicami dzieci w wieku 8-36 miesięcy – macie okazję zapisać się w historii nauki i wziąć udział w badaniu na temat tego jak ta cała izolacja wpływa na rozwój językowy dzieci. Badanie polega na wypełnieniu dwóch kwestionariuszy online (teraz i po zniesieniu kwarantanny i otworzeniu żłobków/przedszkoli) i jest częścią międzynarodowego badania prowadzonego w wielu krajach.
Badaczom z Uniwersytetu Warszawskiego BARDZO zależy na tym, żeby dotrzeć do jak największej liczby rodziców, więc posyłajcie dalej tę informację.
Jak wygląda udział w badaniu?
W ramach badania, rodzic/opiekun dziecka wypełnia jeden lub dwa kwestionariusze online, które dotyczą ogólnych informacji o dziecku (wiek, płeć, język ojczysty, czy dziecko urodziło się w terminie, czy dziecko ma problemy ze słuchem lub wzrokiem), o matce (język ojczysty matki, miejsce urodzenia, poziom wykształcenia, ogólne postawy wobec wychowania). Następnie rodzic otrzymuje listę słów, na której zaznacza słowa, które jego dziecko rozumie (8-18 miesięcy) lub mówi (19-36 miesięcy). Tę samą listę słów zawiera drugi kwestionariusz, wysyłany po ponownym otwarciu przedszkoli i żłobków.
Udział w badaniu jest dobrowolny
Rezygnacja z udziału w badaniu możliwa jest w dowolnym momencie. Nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami i nie wymaga podania powodu rezygnacji.
Informacje o badaniu na FB: https://www.facebook.com/COVIDLanguageDevelopment/
Link do kwestionariusza: https://warsawpsy.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_37sk3j0455jzQ9L?fbclid=IwAR1fI1VpW5hTFDT1_JfRGeJFu9wik0KN4pOh9VjnpbVeb9iGzVKe8nxj_FI